srijeda, 21. kolovoza 2013.

World War Z, knjiga vs. film

Na početku odmah naglašavam: Spoilera ima. Žao mi je. Pokušat ću što manje kvariti knjigu.*

Također, znam da je već dosta dugo prošlo otkako je film u kinima i da je sad preporuka, odnosno kritika filma poprilično beskorisna, ali s obzirom da sam većinu posta napisala davno ipak ga objavljujem. Vrlo vjerojatno je da je film već došao na DVDe (ili barem kvalitetna verzija na torrente). Srećom, barem knjiga ne može izmoditi.

Vjerojatnost da osoba koja je čitala knjigu će popljuvati film, jer su baš izostavili njemu / njoj omiljenu scenu, je ogromna. Nažalost, i ja ću popljuvati film unatoč dobrim kritikama ljudi koji se nazivaju filmskim kritičarima. 

Kod Svjetskog rata Z ne morate razbijati glavu pročitati knjigu ili pogledati film. Naime knjiga i film imaju veze jedno s drugim u izrazito malo stvari. To su redom: isti naslov, zombiji postoje i u filmu i u knjizi i mali djelić jedne scene i par beznačajnih elemenata su preuzeti iz knjige.

U pitanju su dva apsolutno različita djela. Gledala sam trailer i bilo mi je jasno da neću naići na puno poveznica s knjigom, ali sam svejedno šokirana spoznajom da je netko otkupio prava na ekranizaciju knjige ( Brad Pitt, op.a. ), a iz te knjige nije uzeo skoro ništa. 

Iz ovog uvodnog dijela jasno je kako su film i knjiga neusporedivi, tako da ću ukratko opisati i jedno i drugo djelo.

FILM





Ukratko, film je (umalo sam rekla jeftina, ali previše je para tu skrkano da bi se nazvalo jeftinom) propaganda UNa i njihovog programa cjepljenja. Ajde dobro, ima i malo zombija.

Zašto pogledati film?

Brad Pitt glumi.
Radnja se ne događa za čudo ni u New Yorku, ni u Parizu.

Zašto ne pogledati film?

Loš je.
Ako vam je već do trčećih zombija, postoje i puno bolji filmovi - 28 dana poslije i 28 tjedana poslije.
Iako povremeno napet, film obiluje klišejima (jedan čovjek sam spašava svijet, glavni lik biva malo ranjen, ali nedovoljno da ga spriječi u njegovoj nakani...) i ima nevjerojatno naivan rasplet. Mislim da bi brainstorming nekoliko osnovnoškolaca izrodio štogod probavljivije. Šteta. Zombiji su poprilično zahvalan filmski neprijatelj i scenarij je mogao biti milijun puta bolje napisan. Ovako smo dobili još jedan blockbuster u kojem je bitno samo da ima što više eksplozija.

Moja posve subjektivna ocjena filma: 2 /5.

KNJIGA




Knjiga je fantastična. Pravo osvježenje u ovom žanru. 

Zašto pročitati knjigu?

Kratko i jasno - zanimljiva je. Knjiga nas vodi kroz priču o širenju zaraze koja je pokorila svijet kroz mnoštvo manjih priča. Ona je kronološki skup "svjedočanstava" ljudi koji su iz različitih krajeva svijeta. Svaka osoba priča svoju crticu iz rata protiv zombija. Svijet koji je Max Brooks oslikao nije crno - bijel i njegovi likovi nisu ništa bolji ljudi samo zato što ovaj put se ne bore međusobno, već ratuju protiv neprijatelja koji ne misli, ne osjeća, ali i nikada ne spava. Ovo djelo je istovremeno i ozbiljno, i smiješno i satirično. Stil kojim Brooks piše je izrazito realan te čitajući često bih smetnula s uma da je u pitanju obična fikcija.


Zašto ne pročitati knjigu?

Ako su vam zombiji bezveze, onda stvarno nema smisla ovo čitati.

Moja potpuno subjektivna ocjena knjige: 5 /5.


Jeste li već pročitali knjigu ili pogledali film? Dijelite li moje mišljenje?

- 3.14 

*Za spoilere iz filma se ne namjeravam ispričati. Film nije toliko dobar i napet da zaslužuje opetovano gledanje.

4 komentara:

  1. Cita mi se ova knjiga! Jesi li je ti citala na engleskom? I ako jesi gde ih nabavljas? Ili u elektronskoj verziji citas? Ima knjizara koje prodaju i strana izdanja ali su ona uvek skuplja a i izbor nije veliki. Moram kindle da kupim. Mada volim da drzim papir u ruci :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, čitala sam ju na engleskom početkom godine prvi put, ali sam par mjeseci kasnije osjetila potrebu da ju ponovno pročitam. Zato mi je super, ne mogu svaku knjigu ponovno čitati, ali ovu baš želim.

      Našla sam nekakav pdf online. U to vrijeme me je prala zombimanija. :D
      Koliko ja znam nije prevedena, jer se sjećam da sam pročitala obavijest od Algoritma da je kod njih u prodaji engleska verzija otkako je film u kinima.

      Izbriši
    2. Evo, upravo sam saznala da je knjiga prevedena na hrvatski putem reklame na facebooku:

      Više možete potražiti na linku:
      http://svjetskiratz.com/

      Nažalost, prijevod ne mogu komentirati jer još nisam uspjela domoći ga se.

      -3,14

      Izbriši
  2. Gledala sam film i nije mi bio baš tako loš, ali da je bilo dosta klišeja, jest. Svakako se moram dočepati knjige, moraš mi poslati pdf da pročitam preko Kindlea. :)

    P.S. SuperNova, ja imam preko 300 knjiga i obožavam osjećaj prave knjige u rukama, ali Kindle je super stvarčica, veoma praktična i nimalo ne žalim što sam ga kupila, jedna od najboljih investicija u posljednjih nekoliko mjeseci.

    Meow

    OdgovoriIzbriši