nedjelja, 3. ožujka 2013.

Kratki animirani filmovi

Iza mene je usporen dan i još sporija noć. Mislila sam kako će s povratkom sunca nestati umor i ljenčarenje. Yeah right. I tako... umjesto da radim bilo što produktivno pa makar to bilo i pisanje bloga, pola dana sam provela dangubeći na internetu (ostalih pola sam, naravno, prespavala). Često se divim svojim kolegicama blogericama koje imaju volje i inspiracije svaki dan napisati post, i hvala im što trpe mene ovakvu usporenu.


Uglavnom, u tom poludnevnom dangubljenju naletjeh na youtube-u na kratkometražne animirane filmove koji su bili nominirani na ovogodišnjim Oscarima i mogu reći da sam oduševljena. Divni su, svi do jednoga. Neću vam puno kvariti doživljaj, već samo ukratko reći nešto osnovno o svakom od ovih crtića i zalijepiti videe kako bi i vi bili manje grumpy i uživali.

Ok, dosta uvodnog trkeljanja, prijeđimo na super crtiće!

Adam i ćuko (Adam and dog)*

pisac i redatelj:  Minkyu Lee
trajanje: 15 minuta

Pas skakuće rajskim vrtom. Pas upoznaje Adama. Adam u poznaje Evu. I tako...
Film je izrazito lijep vizualno i priča jednu lijepu priču o upoznavanju, prijateljstvu i pravoj psećoj odanosti. 




Friške guacamole (Fresh Guacamole)*

pisac i redatelj: PES**
trajanje: 1 minuta 40 sekundi

Možete li uopće zamisliti film, pa makar animirani, dugačak manje od dvije minute toliko dobar da zasluži nominaciju za najbolji kratkometražni crtić godine? U pitanju je krajnje neobično, ali izuzetno art djelo. Poznati predmeti se transformiraju u druge poznate predmete, a od svega toga dobijemo umak za guacamole. Aha, prepričala sam cijeli crtić, bez spojlanja. Ja sam oduševljena, a vi pogledajte zašto i ako poželite pojesti prvi predmet do sebe, dobar vam tek!





Glava iznad potpetica (Head Over Heels)* ***

pisac i redatelj: Timothy Reckart
trajanje: 9 minuta 50 sekundi

Stariji bračni par s vremenom se udaljio, toliko da više ne znamo što je dolje, a što gore. Svakome od njih je njihova realnost jedina ispravna, sve dok jedno od njih ne šupi nostalgija. Jesmo li spremni voljeti nekoga dovoljno da možemo imati lijep suživot gdje je ljubav bitnija od različitih pogleda i želja? Pogledajte još jednu dirljivu priču bez riječi:



Maggie Simpson u Najdužem danu u jaslicama (Maggie Simpson in "The Longest Daycare")*

pisaca milijun, redatelj: David Silverman
trajanje: 4 minute 21 sekunda

Mala Maggie je prva Simpsonovka nominirana za Oscara. Zvuči nevjerojatno pogotovo kad znamo da je u pitanju najdugotrajnija crtićka franšiza ikad. Ovaj crtić je sasvim gledljiv i onima koji Simpsone mrze. Vječna beba se ovaj put našla u akciji spašavanja leptira u vrtiću.



I za kraj:

Čovjek papir (Paperman)*

pisci: Chiang i Hoyer, redatelj: John Kahrs
trajanje: 6 minuta i 18 sekundi


Dvoje ljudi koji se međusobno ne poznaju čekaju vlak. Njoj vjetar otpuše papire pa ih skupi. Njemu vjetar otpuše papire u nju. Svidi mu se na prvi pogled, ali dok je pokupio papire ona se već ukrcala u vlak. Sljedeći dan skuži ju u neboderu preko puta onoga u kojem radi i počinje dernek, naravno sa svom silom papira. Ovaj crtić je dobio Oscara (iako nekako mi se čini kako je tu puno na težini imalo što je u pitanju djelo koje je Disneyevo). Ukratko, ovaj crtić je sladak, simpatičan i taman dovoljno romantičan.



Meni je iskreno teško odlučiti koji od ovih pet izvrsnih crtića mi je nadraži. Kad bih baš morala birati, mislim da bi za nijansu pobijedile Guacamole. 

Recite vaše mišljenje: Koji se od ovih kratkih animiranih filmića vama najviše svidio? Postoji li neki koji vas se nije dojmio?

Do idućeg posta,
3.14 Čić

FuŠnote:
* Ne znam hrvatske prijevode naslova crtića, pa sam si dopustila slobodni prijevod
** IMDB navodi PESa kao redatelja i pisca. Ne, nije u pitanju kajkavski izraz za psa. :)
*** ovako je preveo jedan online translator, a ja sam odvalila pa preuzela njihov naslov




Nema komentara:

Objavi komentar